Sushibowl – enkelt, sunt og godt!

Sushibowl – enkelt, sunt og godt!

Sushi er en middagsrett som aldri går av moten. Den aller enkleste måten å lage hjemmelaget sushi på, må uten tvil være sushibowl. Følg oppskriften til Adam – da kan du rett og slett ikke bomme. Tilbehøret kan du selvsagt bytte ut og erstatte med det du selv måtte ønske. Sjekk gjerne hva du har tilgjengelig hjemme i kjøleskapet før du handler inn – her ligger det ofte mye som kan brukes!

Sushibowl

Dette trenger du:

Oppskriften er beregnet til 2 personer. Oppskriften kan enkelt dobles om du ønsker til 4 personer eller flere.

  • Basmatiris
  • 1 ts sushi su
  • 1 agurk
  • 1 avokado
  • En neve reddiker
  • 300 g laksefilet
  • En bunt frisk koriander
  • Sesamfrø
  • Ponzusaus

Dette gjør du:

  1. Kok opp nok ris til 2 personer og følg fremgangsmåte på pakken. Vend inn 1 ts sushi su rett før servering. Sushi su er en ferdig blanding av sukker, salt og risvineddik.
  2. Kutt 1 stk agurk i strimler, og skrell og kutt en bunt reddiker i tynne skiver. Del 1 stk avokade i to, fjern steinen, og bruk en skje til å skrape ut avokadokjøttet. Kutt avokadokjøttet i tynne skiver.
  3. Rist 1 pk sesamfrø i en tørr stekepanne på høy varme i 1-2 minutter, slik at frøene får en gyllen farge. Ha dem over på et kjøkkenhåndkle eller litt kjøkkenpapir.
  4. Skjær 300 g laksefilet i tynne skiver med en skarp kniv.
  5. Finhakk en bunt koriander. Ha risen, laksen og grønnsakene fra punkt 2 i en skål eller dyp tallerken. Strø over sesamfrøene og korianderen, og servér med ponzusaus.

Siste poster

Asparges og grill - månedens smaker i mai

Asparges og grill - månedens smaker i mai

LES MER
Ramsløk ute i naturen

Ramsløk - månedens smak april

LES MER
Posjert egg

Posjert egg

LES MER
Ost - månedens smak mars

Ost - månedens smak mars

LES MER